(tekst: UG Kadzidło)
---------------------------
Gmina Kadzidło zakończyła w 2019 r. realizację zadania pn. "Usuwanie i unieszkodliwianie
azbestu na terenie Gminy Kadzidło".
Zadanie było podzielone na 2 etapy. Ogółem w ramach zadania
odebrano od właścicieli nieruchomości i unieszkodliwiono ponad 242 tony zdemontowanych wyrobów zawierających azbest
(płyt eternitowych). Wyroby te zostały odebrane nieodpłatnie od właścicieli 86 nieruchomości przez firmę Greenland
Technology Paweł Lewandowski, posiadającą wymagane w tym zakresie zezwolenia i przetransportowane na składowisko
przyjmujące tego typu odpady.
Koszt realizacji zadania wyniósł 68 162,79 zł.
Gmina Kadzidło przeznaczyła na ten cel środki
w wysokości 9646,51 zł. Ponadto uzyskano dotacje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie w łącznej kwocie
58 516,28 zł.
Azbest z terenu gminy wywozimy od 2014 roku.
Przez pięć lat ubyło z naszych dachów blisko
1352 tony azbestu. To owocne, i bardzo potrzebne przedsięwzięcie kosztowało 367 012 złotych. W rekordowym,
2015 roku, udało się usunąć 340 ton azbestu. Większość tych środków pochodzi z dotacji, które udało nam się pozyskać
w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska.
--------------------------------------------------
::: Kliknij tu, aby przejść do strony głównej
© Urząd Gminy Kadzidło 2015-2019