Usuwamy azbest!
Informujemy, że Gmina Kadzidło zakończyła w 2021 r. realizację zadania pn.
"Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Kadzidło". Ogółem w ramach
zadania odebrano od właścicieli nieruchomości i unieszkodliwiono ponad 276 ton zdemontowanych
wyrobów zawierających azbest (płyt eternitowych). Wyroby te zostały odebrane nieodpłatnie
od właścicieli 94 nieruchomości przez firmę Greenland Technology Sp. z o.o. Sp. k., posiadającą
wymagane w tym zakresie zezwolenia i przetransportowane na składowisko odpadów przyjmujące
tego typu odpady.
Koszt realizacji zadania wyniósł 100 236,89 zł. Gmina Kadzidło przeznaczyła na ten cel środki
w wysokości 70 236,89 zł. Ponadto uzyskano dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości 30 000,00 zł.
Gmina Kadzidło usuwa azbest od roku 2014. Zebraliśmy już blisko 2 000 000 kilogramów azbestu.
Przeznaczyliśmy na ten cel ponad 500 000 zł. Cieszymy się, że dzięki tym działaniom potrafimy
wspólnie zadbać o jakość środowiska naturalnego.
|
Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kadzidło w latach 2014-2021
Rok realizacji |
Liczba punktów odbioru |
Ilość (tony) |
Koszt (PLN) |
2014 |
90 |
244,35 |
73 891,44 |
2015 |
129 |
340,92 |
92 047,05 |
2016 |
76 |
185,19 |
45 999,95 |
2018 |
119 |
338,122 |
86 910,88 |
2019 |
86 |
242,745 |
68 162,79 |
2020 |
114 |
295,913 |
92 679,75 |
2021 |
94 |
276,226 |
100 236,89 |
Razem |
708 |
1923,466 |
559 928,75 |
|
|
|
|