⇒ Zameldowanie na pobyt stały obywateli RP
|
❒ KROK PO KROKU
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij druk „Zgłoszenie pobytu stałego”.
- Pamiętaj o:
- dowodzie osobistym lub paszporcie,
- dokumencie potwierdzającym tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale),
- pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności zameldowania przez pełnomocnika.
- Udaj się do Urzędu Gminy Kadzidło i dokonaj zameldowania.
- Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
❒ WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- Dowód osobisty lub paszport.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
- W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
❒ OPŁATY
- Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika)
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Kadzidło, nr rachunku: BS Kadzidło 66 8916 0002 0000 0912 2000 0010 lub w kasie Urzędu Gminy w Kadzidle
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczypełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU
- Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)
❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
- Urząd Gminy w Kadzidle(pokój nr.12)
❒ TERMIN ODPOWIEDZI
❒ TRYB ODWOŁAWCZY
- Brak, czynność materialno-techniczna.
❒ UWAGI
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
- Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu stałego”.
- Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
- W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
- Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowania dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
- Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. W tym trybie rozstrzygane są też wątpliwości co do stałego lub czasowego charakteru pobytu osoby pod deklarowanym adresem (patrz karta informacyjna „Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej”).
❒ PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).
❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI
- Zgłoszenie pobytu stałego.
❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA
|
|
|