¬ Strona główna urzędu

 ⇑ Przejdź do załatwienia innej sprawy
 ⇒ Wydawanie decyzji o ustalenie warunków zabudowy/lokalizacji inwestycji
     celu publicznego
 ❒ KROK PO KROKU
  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek.

 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY

 Do wniosku należy dołączyć:
  1. Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.
  2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923)) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
  3. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w postaci: elektronicznej, w obowiązującym państwowym układzie odniesień przestrzennych lub papierowej, (mapa w skali 1:500 lub 1:1000 obejmującej teren inwestycji i jej sąsiedztwo – przyjęta do zasobu geodezyjno–kartograficznego (dla inwestycji liniowych dopuszcza się mapy w skali 1:2000). Zasięg mapy powinien obejmować tereny sąsiednie w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu terenu, jednak nie mniejszej niż 50 metrów).
  5. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, jeśli teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej lub działek ewidencyjnych, przedstawione w formie graficznej.
  6. Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej.
  7. Kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839).
  8. Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych – jeżeli istniejące uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego.
  9. Inne (w tym np. licencja mapy, dokumenty, które pozwolą na ocenę spełnienia warunku dostępu do drogi publicznej).

 ❒ OPŁATY
  • Opłata skarbowa pobierana jest na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy / lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Opłacie skarbowej podlega dokonanie czynności urzędowej na wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy / lokalizacji inwestycji celu publicznego i wynosi 598 zł, z wyłączeniem wniosków składanych przez właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości.
  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
  • Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Kadzidle -
    BS Kadzidło 66 8916 0002 0000 0912 2000 0010.

 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU
  • Urząd Gminy Kadzidło, Sekretariat – I piętro, ul. Targowa 4, 07-420 Kadzidło

 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
  • Referent ds. planowania przestrzennego
  • Pokój nr P-4
  • tel. (29) 761.80.16, wew. 83
  • e-mail: planowanie@kadzidlo.pl

 ❒ TERMIN ZAŁATWNIENIA SPRAWY
  • Bez zbędnej zwłoki.
  • Zgodnie z art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 17 września 2021 o zmianie o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego winno nastąpić w terminie 90 dni od dnia złożenia wniosku, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni.

 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY
  • Od wydanej decyzji służy stronom wniesienie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce za pośrednictwem Wójta Gminy Kadzidło w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 ❒ PODSTAWA PRAWNA
  • art. 4 ust.2, pkt. 2, art. 59 ust. 1 , art. 60, art. 61 ust. 1, art. 64 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784, 922, 1873 i 1986).
  • art.71 ust. 2 i art. 72 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (D.U. z 2021r. , poz. 247).
  • ustawa z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r., poz.1923).
  • art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego ( tekst jednolity: Dz.U. z 2021 r.,poz. 735 z późniejszymi zmianami).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r Nr 164, poz. 1588).

 ❒ WNIOSEK DO POBRANIA





© Urząd Gminy Kadzidło 2024